Esacon
© Copyright 2021 post@esacon.no
Esacon er et dynamisk miljø som er stolte over arbeidet vi gjør. Mens dere er
eksperter på prosjektet deres, er vi eksperter på SkatteFUNN.

Hvert år sender vi inn mellom 300 og 400 søknader til SkatteFUNN. Totalt har vi hjulpet over 1500 bedrifter med søknadsprosessen, blant annet innen IKT, helse, olje og gass, shipping, bygg og anlegg og maskin. Les våre kundehistorier om hvordan vi hjalp dem!

Alle våre ansatte har unik kunnskap og kompetanse om det å skrive søknader til SkatteFUNN, og siden 2010 har vi skrevet over 2200 godkjente søknader. Vi kan derfor fortløpende analysere hvordan akkurat deres prosjekt kan få SkatteFUNN-støtte.

Har du spørsmål om SkatteFUNN og prosessen, kan du lese vår FAQ-seksjon her.

Esacon jobber utfra no cure no pay. Det vil si at vi fakturerer en prosentandel av den summen dere faktisk får, etter at støtten er mottatt.

Èn SkatteFUNN-ekspert følger dere hele veien

Esacon består av 36 ansatte, fordelt på to avdelinger. Markedsavdelingen vår booker møter med bedrifter som ønsker bistand til FoU-søknader, mens prosjektlederne i FoU-avdelingen møter kundene og utformer søknadene.

Prosjektledernes ansvar er å gjøre prosjektet deres så konkret som mulig. I forkant av det første møtet gjør vi en grundig research av bedriften og prosjektet. Hva er det innovative? Hva er akkurat dere gode på?

Når vi møtes for første gang er vi opptatt av å stille mange spørsmål slik at vi forstår det dere jobber med. Vi hjelper dere med å formulere tankene ned på papiret. Ofte ser vi muligheter som dere kanskje ikke har tenkt på selv. Gjennom tusenvis av slike oppstartssamtaler har vi lang erfaring med å forstå kundens potensiale. Vi ser hva som er unikt i prosjektet, og hvordan vi best kan formulere det.

Prosjektlederen som dere møter i det første møtet blir deres varige kundekontakt hos oss og følger dere videre gjennom hele søknadsprosessen og videre i kundeforholdet. Prosjektlederen utformer søknaden, bistår dere med kostnadsrapporteringen og er alltid tilgjengelig for å bistå med nye prosjekter eller spørsmål.

Ta kontakt med oss i dag, så hjelper vi deg i gang med SkatteFUNN-søknaden!

Vi holder dere orienterte og oppdaterte

Det er dere som er eksperter på det fagfeltet dere jobber med, vår jobb er å gjøre det komplekse enkelt, oversiktlig og forståelig. Vi finner og trekker fram essensen i prosjektet, og med det øker sjansen for å få søknaden godkjent.

Dersom søknaden blir godkjent tar vi en ny samtale der vi går gjennom regelverket og kostnadsføringen. Vi holder oss løpende oppdatert på endringer i regelverket og har erfaring med rapportering for hundrevis av kunder hvert år. Vi sørger for at dere også er oppdaterte og til enhver tid vet hva som kreves for å utløse støtten.

Vi minner også om fristene for kvartalsvis signering, ferdigstilling av prosjektregnskap og attestering av skjema RF-1053.

Dere kan bruke tiden på det dere er gode på

Mange av kundene våre har forsøkt å søke selv, og mange har opplevd at det er tidkrevende å sette seg inn i hvordan søknaden bør utformes, og ikke minst å manøvrere seg i regelverket for kostnadsføring. Hvis prosjektkostnadene ikke blir rapportert korrekt risikerer dere å miste støtten.

Bruk tiden deres på selve prosjektet, så hjelper vi dere med SkatteFUNN.

Slik hjelper vi dere å søke SkatteFUNN:
  • Vi kartlegger og definerer hvilke prosjekter som kan kvalifiserer til støtte fra SkatteFUNN
  • Vi skriver søknaden til SkatteFUNN
  • Vi hjelper dere gjennom rapporteringen av kostnader
  • Vi fakturerer ikke for jobben før dere har mottatt støtte